Detta är den första artikeln i en artikelserie om ett annorlunda Gaza. Om man söker efter Gazabilder på Google visas bilder av krig och förstörelse. I denna artikelserie vill jag lyfta fram en annan sida av Gaza. Jag vill inte förneka de problem som finns i Gaza och jag vill inte heller förneka den förstörelse och det lidande som kriget förorsakade. Men jag vill peka på att det finns en annan sida av Gaza, en sida som sällan lyfts fram. Titta på bilderna som jag lyfter fram i denna artikelserie och dra dina egna slutsatser.

Pressbilder från Safaimages

Safaimages är en journalistbyrå som sysslar med fotojournalistik i Gaza.

Leksaker i en shoppinggalleria i Gaza (29 augusti 2010)

Leksaksaffär i Gaza (8 december 2010)

Elektronikaffär i Gaza (2 september 2010)

Bilförsäljning i Gaza (13 oktober 2010)

Försäljning av skoluniformer i Rafah (22 augusti 2010)