Detta är den tredje artikeln i en artikelserie om ett annorlunda Gaza. Om man söker efter Gazabilder på Google visas bilder av krig och förstörelse. I denna artikelserie vill jag lyfta fram en annan sida av Gaza. Jag vill inte förneka de problem som finns i Gaza och jag vill inte heller förneka den förstörelse och det lidande som kriget förorsakade. Men jag vill peka på att det finns en annan sida av Gaza, en sida som sällan lyfts fram. Titta på bilderna som jag lyfter fram i denna artikelserie och dra dina egna slutsatser.

Pressbilder från Safaimages, del 2

Safaimages är en journalistbyrå som sysslar med fotojournalistik i Gaza.

Gaza Beach Summer 2011 (17 juni 2011)

Juicefabrik i Gaza (16 juni 2011)

Bilutställning i Gaza (29 juni 2010)

Expotech, IT- och telekommässa i Gaza (4 november 2010)


Alla artiklar
i artikelserien ”Ett annorlunda Gaza”.

DN 1 DN 2 DN 3 DN 4 SvD 1 SvD 2 SvD 3 SvD 4 SvD 5 SvD 6 Svt 1 D 1 D 2 GP 1 GP 2 GP 3 HD 1 HD 2