Jag länkade från blogginlägget ”Brott mot internationell lag: Västbankens judar fördrevs eller dödades 1948” till nyheten om att kvartetten går emot Israels planer på alla de stora tidningarnas nyhetssidor. Twingly-länken har dykt upp på SvD, HD och GP, men inte på DN!

Samma ”problem” dök upp när jag länkade till nyheten om att USA ogillar nya bosättningar. Twingly-länken hos DN var synlig en stund, men försvann sedan spårlöst.

Är det så att DN vägrar publicera min länk? Blogginlägget är helt balanserat och seriöst skrivet. Är det för känsligt att föra fram faktumet att Västbanken tömdes på judar 1948? Om så är fallet, ja då tycker jag att DN bör skärpa sig! Jag kan ju ha fel också. Detta kan ju bero på tekniska problem. Jag har dock svårt att tro att det kan hända två gånger med samma blogginlägg och samma tidning…

Den första bilden: idag kl. 08.40 (ingen länk på DN fastän den redan hade varit synlig länge hos de andra tidningarna).

Den andra bilden: idag kl. 08.47 efter att detta blogginlägg länkats. (Länken till detta blogginlägg dök däremot upp genast och utan problem till skillnad mot länken till blogginlägget som avslöjar att Västbanken tömdes på judar år 1948 – fakta som helst inte får komma fram för det bevisar ju bara hur orättvist och rasistiskt judar behandlas! Om sanningen kommer fram blir det ju så tydligt vilket hyckleri det är när man fördömer judars byggande och boende på Västbanken idag medan man helt blundar för det faktum att de fördrevs från Västbanken 1948!)

DN1