För det mesta brukar jag ha några tankar snurrande i bakhuvudet över vad jag till följande skulle kunna skriva om här på bloggen. Jag har haft en tanke om att skriva en artikel om det relativa lugn som varat i ett par månader mellan Israel och de områden som ligger i landets omedelbara närhet. Jag tänkte att jag skulle ha lyft fram det faktum att Israel inte har bombat i Gazaremsan och att det beror på att det bara är några få raketer och granater som skjutits därifrån i september och oktober. Det är ju nämligen känt att en del menar att det är Israel som är den som hetsar till oroligheter och att Israel bombar i Gazaremsan lite var som helst när som helst och hur som helst. Nu blev denna artikel aldrig av för på onsdagen bröts det relativa lugn som rått under de senaste månaderna.

Idag bombade Israel den terrorcell som sköt Grad-raketen i onsdags. Att plötsligt få för sig att skjuta en livsfarlig projektil in i ett främmande lands territorium strider självklart mot folkrätten, de mänskliga rättigheterna och allt vad det nu heter.

Terroristerna i Gazaremsan har skjutit omkring 10 000 raketer och granater in i södra Israel under det senaste årtiondet. Av någon märklig anledning är det dock Israel som skuldbeläggs för allting. Hur det är möjligt att Israel skuldbeläggs för allt detta vet jag inte, men det har att göra med Israels judiskhet. Under århundradena har man ju skuldbelagt judarna för det ena och det andra och i våra dagar skuldbelägger man Israel – världens enda judiska land.

Vänsternissarna brukar förklara raketregnet som att invånarna i Gaza måste få försvara sig mot Israel. Fråga dock inte mig varför man fortfarande ska försvara sig då Israel lämnade till och med den sista kvadratmillimetern av Gazaremsan år 2005. Efter detta fortsatte raketerna flyga som förut, ja raketregnet ökade faktiskt!

Vänsternissarna brukar gråta floder av tårar när Israel försvarar sig. Nu vill jag inte ringakta det lidande som palestinierna i Gazaremsan utsätts och utsatts för, men det märkliga är att vänsternissarna aldrig frågar sig varför palestinierna i Gazaremsan inte slutar skjuta raketer. Om raketskjutandet en gång förorsakar lidande genom att Israel bombar Gazaremsan i syfte att försvara sig mot denna terrorism, varför slutar man inte skjuta raketer då? Varför kan inte också vänsternissarna göra något för att få ett slut på raketskjutandet?

Angående väderleksförhållandena i södra Israel kan dock nu konstateras att förutom de vanliga formerna av nederbörd så regnar det nu också raketer där. Idag har flera raketer regnat i södra Israel. Jag nämner inga antal för det finns en uppenbar risk att flera raketer kommer att skjutas vilket betyder att denna artikel i så fall snabbt skulle bli inaktuell.

Jag orkar inte skriva destomera om raketerna av den enkla anledningen att jag börjar bli trött på dem precis som invånarna i södra Israel börjar bli trött på dem. Jag är också trött på vänsternissarnas eviga rättfärdigande av gazabornas raketskjutande. Det som i alla fall bör sägas är att människor skadats av dagens raketer och att byggnader skadats.

För mera information kolla de israeliska tidningarna på nätet: Ynetnews, Arutz Sheva, Jerusalem Post, Haaretz

P.S. Det blir fred när Israel lämnas i fred.

P.S. 2 Vilket annat land som helst som drabbas av livsfarliga projektiler skulle inte bara snällt titta på utan reagera. Så det att Israel reagerar är inget märkligt. (Bara ett litet tips.)

Videoklipp. Observera ”kratern” @ 2:00. (Jo, raketerna brukar ju kallas ”fyrverkeripjäser”.)

DN1 SvD1 SvD2 D1 GP1