Jag har velat att denna blogg också skulle kunna fungera som något slags temperaturmätare när det gäller temperaturen i vårt samhälle. Därför har jag haft en tumme upp- och tumme ned-funktion påkopplad för varje artikel.

En artikel som lyfter fram att judarna också har rättigheter i Mellanöstern har fått 7 tummen ned:

En artikel där det frågas om det får finnas ett judiskt land i Mellanöstern har fått 6 tummen ned (svaret på frågan är självklart JA):

En artikel som behandlar den rasism som det judiska folket utsätts för har fått 8 tummen ned:

Artikeln som behandlar det faktum att det var ett brott mot internationell rätt att judarna som bodde på Västbanken år 1948 antingen dödades eller fördrevs har fått 4 tummen ned:

Många gånger har jag tänkt att jag ska koppla bort tummen upp- och tummen ned- funktionen av den anledningen att det inte är kul att så många klickar tummen ned. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Det kan kanske också vara bra att folk på ett konkret sätt får möjligheten att se hur tolerant, gulligt och mysigt samhället är. Om det är meningen att hatet och rasismen ska avlägsnas från vårt samhälle bör väl allt  först låtas komma upp i dagsljuset. Först då kan något göras. Den här bloggen – till exempel – visar ganska bra var vi ligger till.